Friday, March 13, 2009

this is my story

hari ni sekolah aku ada merentas desa
seperti biasa kalau dekat sbu dulu, aku slalu ponteng or skip dari berlari sebab aku memang tak berminat untuk berlari. that's me! :)
tapi bila aku berada di sini, aku tiada alasan.
nak tipu cikgu aku ada lelah ngan semput dosa pulak kan?

before kitorang pergi lari, ade senaman skit kat dewan
seriously best gila! aku rasa macam ada kat konsert pulak
lagu rock ada, lagu techno ada, lagu tradisional ada
pastu ramai-ramai buat shuffle tengah2 dewan.
aku pun turut serta buat tarian poco-poco tadi
weh tarian poco-poco ni layan jugak kan?


so aku pun berlari la jugak dalam kehujanan
basah kuyup la baju, seluar, tudung aku semua
bila aku tgh syok lari ada satu budak jatuh depan aku
dia pitam. lepastu pbsm pun datang
fuh first time aku dpt tengok orang pitam clear2
depan mata aku sendiri. cuak doh!

lebih kurang 35 minit pastu, aku dah rasa lain macam.
perut aku kena attack kaw2. kepala pening.
aku terus berhenti dengan sorang member aku yg tgh demam.
aku macam "weh sumpah aku takleh lari dah. kita stop ah!"

woi merentas desa sekolah aku ni seriously jauh gila. kalau sbu dulu around tasik permaisuri tu je kan? teknik ni lebeh kurang 6 km jugak lah. fulamak memang pancit la weh.

so aku pun naik bas teknik sebab tak dapat continue lari tu.

No comments: