Tuesday, December 28, 2010

What a day..Fuuuuh!

Seperti mana yang dirancang, aku dengan member baik aku akan mengambil test undang-undang memandu. dah lama jugak aku tinggalkan kelas memandu ni sebab ada 2 paper SPM tak settle lagi at that time. so, kononnya tadi aku nak habiskan exam ni secepat mungkin la, terus dpt lesen L then continued by lesen P lepastu baru boleh bawak kete pergi mana-mana yang aku suka kan? Hahaha! tapi papehal pun exam tu kena pass dulu.

So aku bangun awal la jugak hari ni, pukul 10 ok! Itu pun lambat bagi orang tu. Aku tergesa-gesa cari baju, pilih baju, cari seluar, gosok tudung untuk bersiap ke tempat exam tu. dengan harapan, aku boleh LULUS. Fuuuh! Then masuk dalam kereta memandu, cikgu cakap "Haziqah... kamu boleh tukar kasut? Saya takut kat sana tak bagi pakai selipar" Dalam hati aku dah macam....pppppffttt! sabar je la woi. balik rumah balik, tukar kasut yang tak rupa kasut tu. Tapi aku buat relek lagi, acting everythings gonna be alright. Thats how we live our life!

Dan nak tahu part paling BEST tak?

Computer buat hal, so maksudnya aku tak dapat buat exam pada hari tersebut! Akan digantikan pada hari lain. Punyalah frust aku masa tu weh. Dalam kepala otak dah pikir nak kena habiskan exam ni hari ni jugak, no matter what. Last-last end up macam ni pulak? Sape tak sakit hati sial?

Then kitorang decide pergi singgah JJ jap. Cari keje apa yang patut.

Dan ini adalah part paling KELAKAR selama aku menjelajah JJ itu bersama kawan baik aku tu. Hadeh hadeh, sampai sekarang aku tak boleh stop ketawa kot.

Kononnya nak apply semua job yang ada kat situ. Try je sebenarnya ni. So, aku try la amik job jj la macam cashier, sale assistants, promoter and all. So orang jusco tu tanya...

"Adik nak apply untuk jadi apa?"

Aku blur. Tak tahu nak cakap apa. Aku terus cakap..

"Oh cashier la" sambil tersengeh-sengeh. Haha serious apply main-main doh aku time tu.

"Ok kalau cashier kena amik test 20 minit ni kejap"

Aku dan kawan aku tu tergamam. Test? Test apa siod?

"Test basic mathematic je ni. Ada 20 minit untuk 100soalan"

YA ALLAH. NAK SURUH AKU JAWAB MATH PADA MASA YANG SANGATLAH SESUAI KAN? dengan aku yang tak tentu arah, handphone ke mana. purse ke mana. tersengih memanjang. buat lawak dengan member tanpa henti. Hahaha. serious lawak nak mati.

Yang lawak tu, ada kakak sorang tu apply benda sama gak. So boleh pulak dia tnye aku cmne nak jawap soalan tu. tengok jawapan aku la apa la. lagi satu, kawan baik aku tu boleh pulak kira sekuat hati - seboleh-boleh nak satu JJ dengar dia mengira.

"SEMBILAN TOLAK DUA TUJUH.. TUJUH TAMBAH SATU...LAPAN" (kuat nak mati)

HAHAHAHAHAHA. bagi kau tak lawak kot, tapi bagi aku sangat lawak.

No comments: