Monday, January 3, 2011

Kerja oh kerja

Hari ni aku mula berkerja.
Ulang suara JIGA SUDAH MULA BERKERJA YA!
Berkerja? Dah rasa besar la pulak tiba-tiba.
Aku baru training for cashier je tadi.
4 JAM berkerja terasa macam lari 10km.
Penat tapi enjoy la, main scan2 barang
serious aku rasa macam aku tgh main monopoly je td
I'm still naive. I'm still freshie.
amik masa skit nak adapt semuanya.
so td kami lambat lagi, sebab cari kasut hitam untuk aku.
Masuk-masuk office je..
Ada dua orang new staff kena marah
sebab DATANG LAMBAT.
wah wah macam nak kenakan kami je? Well aku terasa.
sejak pagi tadi, aku berazam untuk datang awal.
serious wey, kalau aku nak ikutkan habit aku ni..
(habit daripada zaman sekola lagi ni weh haha)
esok terus aku kena pecat. hahaha.
doakan aku berjaya meneruskan kerjaya ni.
Itu pun kalau aku sanggup.
tapi kalau nak pikirkan duit, ikutkan rentak saja.
Btw tadi mak aku cerita
anak cikgu dia kena rasuk kat kem PLKN Ayer Keroh.
6 orang kena attack, bapak kepada mangsa tu sampai nangis.
tak tahan anak dia mengganas kat rumah.
Huish terus aku terpikir sume member yg pegi plkn tu.
Cuak gak aku dengar berita ni.
Harap korang kat sana okay-okay je la.
Kita budak asrama kan, so tahu apa yang patut buat.
Cherish your life. Take care,xx


Gambar first aku berkerja. Bukti ni wey. Kenangan jugak.

P/S : Music Background - La la la kerja by Meet Uncle Hussein.

No comments: