Wednesday, February 16, 2011

Cikgu ohoi!

Balik dari driving class tadi, lepak kejap. Tiba-tiba telefon rumah berdering.

Dalam hati aku, "Pergh manusia mana pulak call rumah time aku tgh sedap-sedap lepak ni? Tak boleh call handphone terus ke? Hadoi"

Tapi at last aku angkat jugak, nak sedapkan hati.. Entah2 ada university nak sponsor aku belajar kat Jepun ke apa kan? Ceh gelabah sial. Haha, saya ulang lagi ye. saya hanya nak sedapkan hati je ye. Hehe!

"Assalamualaikum, Haziqah ada?"

"Haa ni haziqah tengah bercakap.." (Pergh bapak sopan tak jawap salam)

"Eh haziqah, ni cikgu Kuza lah"

"Laaah cikgu ke? Ada apa call ni cikgu? Result dah keluar ke?" (Gelak kecil)

"Ada pulak result keluar masa ni. Ni cikgu nak no surat beranak kamu.."

"Oh jap. Ok.. J.. Bla bla bla"

"Ok, terima kasih haziqah. Buat pe je kat rumah ni?"

"Oh baru habis belajar driving ni ha."

"Amik lesen la ye? ok, good luck ye. Have fun, take care tau! Bubbye"

"Bubbye cikgu, take care jugak"

Okay, aku rindu cikgu ni gila-gila, walaupun saya tak berapa nak minat subjek Chemistry yang cikgu ajar tu (selalu failed je subjek ni. chemistry is not my thing dude) tapi saya sayang cikgu okay. Rindu gila kot. Cikgu-cikgu lain pun aku rindu jugak, especially Puan Rafidah. Hehehehe!

1 comment:

alyn shahrom said...

rinduu zaman sekolah deng!