Thursday, August 25, 2011

When you are in love.

#nowplaying Nothing - The Script.

When you are in love, you just think about him/her all the time.

Jangan tipu. Even benda kecik pun, you guys macam

"oh gosh..he is so cute!"
"he's so adorable!"
"omg!!!!"
"kenapa dia macho sangat ni?"

Normally happens to girls lah. Entah la maybe semua benda yang dia buat kita akan rasa comel gila sebab kita dah sayang and suka dia macam apa dah. Contohnya bila dia senyum pun kau rasa comel gila. Bila dia ketawa sikit kau dah rasa awww. Lebih kurang macam tu lah. Nanti bila dah gaduh, semua benda tonggang terbalik. kita akan emo dengan semua benda which is so annoying ok! lagi-lagi bila tgh mood tak berapa nak okay tu. Hehehe

Then...

Kita akan tetiba macam dengar lagu-lagu sentimental or mostly about love.

From rock to sentimental songs. WTF!

Kau mesti berangan macam mana future kau dengan dia nanti, fahami setiap lirik dalam lagu tu, pastu dedicate certain songs for your loved one, teringat balik macam mana kau mula-mula kenal dengan si dia, what things makes you crazy about him. kira macam-macam jugak la kau berangan. Hahaha.

Jangan tipu lagi, normal ok benda ni.

Lepas tu, kau mesti macam relate certain things dengan si dia, like seriously okay. Contohnya, satu hari ni, kau pergi kedai roti depan rumah je pun, then nampak satu roti kaya ni. Dalam hati kau mesti automatic macam...

"Eh.. roti fav dia ni. Nak beli la.." (tersenyum sorang-sorang)

Contoh 2, bila kau tengah lepak2 dengan member kau, tetiba lagu fav dia is on the air. Kau terus tersenyum, tersengih sorang-sorang dan nyanyi ikut melodi lagu tu.

"Pergh lagu fav dia... Bestnya omg"

Dan ada sampai satu tahap, mungkin salah sorang member kau akan fed up dengan perangai kau yg suka relate semua benda dengan dia. So, jangan la obses sangat. jangan tunjuk sangat la kau macam tengah gila dengan dia, senang cerita. hehehe.

Jangan tipu diri sendiri. Benda betul kan? Hihi

Then, kau mesti akan compare diri kau dengan ex dia. kau mesti macam..

"Eh aku ni boleh ke couple dengan dia? sesuai ke?"
"Dia suka aku sebab apa eh? ex dia lagi lawa dari aku kot"
"Aku rasa aku lagi cantik dari ex dia.."

Well malangnya normally guys takkan share or compare current girlfriend dia dengan past girlfriends dia. Entahlah diorang macam tak interested langsung nak tahu siapa ex kita dulu, kita couple berapa lama dengan ex kita, dia macam buat bodoh.. just go with the flow.

Aku tak tipu kan? Okay.

So sayangilah orang tersayang anda ye. Hidup hanya sekali, hadapi semua dengan senyuman. Dan yang paling penting saya sayang keluarga saya, bellamy saya, kawan-kawan saya dan sayang saya. I love you guys so much!

No comments: